Az ismertség különböző előnyökkel járhat, akár egy lakáseladásnál is. De nem mindig. Az OTP Otthon megnézte, könnyebb-e celebként ingatlant eladni a mostani piacon.
Mint írják, ha ingatlaneladásról van szó, akkor az a tény, hogy ismertebb személyiség a tulajdonos, kíváncsiskodók ezreit csábítja kattintásra. Az emberek szeretik azokat a helyzeteket, amikor egy általuk is ismert celebet teljesen átlagos élethelyzetben találnak. Lehet ez egy találkozás a közértben vagy mondjuk egy ingatlaneladásnál.
A nagy számok törvénye alapján pedig minél nagyobb tömeg néz meg egy lakáshirdetést, annál gyorsabban jöhet létre az adás-vétel. Ez persze jól hangzik, de azt ne felejtsd el, hogy egy hétköznapi életet élő tulajdonos életét meg is keserítik a lakásturisták, akik nem komoly vásárlók, viszont alaposan körbejárják az ingatlant.
Ez a jelenség fokozottan igaz a hírességek eladósorba került házaira is. Ha nem is személyesen, de virtuálisan idegenek ezrei legeltetik a szemüket az egykori otthonokon. A hirdetésre kattintások száma tehát ilyenkor sajnos egyáltalán nem mérvadó és nem garancia a gyors értékesítésre. A social és a klasszikus média által mutatott torzított világ miatt gondoljuk, hogy az ismert emberek egy csapásra gazdagok lettek, és hogy semmi gondjuk nincs. Vannak, akiknek a hírnév meghozta az anyagi biztonságot, de az életük számos egyéb területén ugyanolyan terhekkel néznek szembe, mint az átlagember.
Amikor egy híresség vállalja a nevét az eladó háza mellett, az többnyire két okból történik. Egyrészt, hogy sokakat elérjen a hirdetés, másrészt, hogy emiatt valamivel a piaci ár fölé tudjon lőni az irányárral.
Vajna Tímea az Instagramon tette közhírré, illetve korlátozott ideig megtekinthetővé a II. kerületi luxusvilláját. A celeb három éve vásárolta az ingatlant családalapítási céllal, de a magánélete teljesen más fordulatot vett. Elmondása szerint ez idő alatt nagyjából háromszor tíz napot töltött el benne, tehát lényegében új az épület. A környék pazar, a burkolatok szemet gyönyörködtetőek, a ház modern.
Több celeb azonban nem él ezzel a lehetőséggel, és inkább magánemberként bíz meg ingatlanost az eladással.
Hírességek esetében a tulajdonos kiírása kétélű fegyver: ha az emberek többsége kedveli az adott személyt, akár még jól is elsülhet. Viszont, ha megosztja a közeget, akkor inkább hátráltatni fogja a sikeres értékesítést.
Így történt ez Győzikével is, amikor 2005-ben a saját nevében kezdte el árulni azt a salgótarjáni villát, amiben a Győzike-showt forgatták. Ahogy telt-múlt az idő, a showman a kezdeti 58 milliós vételárat 49,4 millióra csökkentette, de komoly érdeklődő nem jelentkezett. A hirdetés közben folyamatosan a leglátogatottabb volt Győzikéé, a sok ezres látogató mégsem hozta meg a vevőt, és csak több mint egy évtized után talált új gazdára a villa.
Sebestyén Balázs és Zámbó Jimmy családja viszont a neves tulajdonos említése nélkül árulják az ingatlanjukat, így csak a szemfüles rajongók szúrták ki, hogy az egyik a műsorvezető otthona, a másik pedig a néhai legendás énekes egykori búvóhelye, aztán erről írtak a bulvárlapok is. Ezek után mindkét hirdetést felkapták, de az az ő esetükben még csak a jövő zenéje, hogy jót tett-e az értékesítési folyamatnak, hogy kiderült a korábbi tulajdonos kiléte. (Forrás: OTP Otthon)