A legerősebb trend a digitalizáció, amely az Y és Z generációt formálta: ők beleszülettek az IT eszközök és az internet világába, ezért egyre inkább az online eszközöket és alkalmazásokat részesítik előnyben az építkezési és felújítási projektek tervezésénél és menedzselésénél is. Online tájékozódnak lakás- és házvásárlás, felújítás és építőanyag-vásárlás előtt.
Az Y és különösen a Z generáció tagjai jobban értékelik a munkahelyi rugalmasságot és a munka-magánélet egyensúlyát, mobilisabbak, mint az idősebb generációk, könnyebben és gyakrabban váltanak munkahelyet. Ugyanakkor nehezebben köteleződnek el hosszú távra, később alapítanak családot, ami kihat az otthonteremtési szokásaikra is.
Megjelent a bérlői generáció, akik gyakrabban választják az albérletet a saját tulajdonú ingatlan vásárlása helyett, részben a lakások magas ára, a jövedelmek lassú növekedése és a mobilitás miatt.
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője szerint ehhez az is hozzátartozik, hogy egyre későbbre tolódik a családalapítás és az otthonteremtés ideje, és addigra már több megtakarítással rendelkeznek a párok, mint akik fiatalabban alapítottak családot, ezért magasabb igényeket támasztanak a megvásárolni kívánt ingatlan szemben, ami az ingatlan elhelyezkedésén és a felhasznált anyagokon és technológiákon is megmutatkozhat.
Ma a digitalizáció versenyelőnyt jelent, ám a közeljövőben elengedhetetlenné válik. Ahogy ma már minden könyvelő számítógépet használ, hamarosan minden építőipari szakember számára is nélkülözhetetlenné válik a digitális megoldások alkalmazása.